You have successfully logged out.
Informacje dla dostawców
Wspólnie z SAP Ariba udostępniamy platformę internetową do zakupy towarów i usług. Należy pamiętać, że poniższe sekcje zawierają wyłącznie informacje dotyczące zakupów Ariba, a nie fakturowania lub zaopatrzenia Ariba.
Aby uzyskać informacje dotyczące konkretnego państwa, wybierz kraj: Niemcy, Francja, Malezja, Hiszpania, Włochy.
SAP Ariba Business Network to platforma internetowa, która obejmuje szeroki zakres procesów zakupowych, takich jak pozyskiwanie, składanie zamówień, dokonywanie płatności i udostępnianie katalogów.
Jednocześnie SAP Ariba przejmuje funkcję cyfrowego rynku i łączy obecnie ponad 3,1 miliona partnerów biznesowych. Funkcja Marketplace ułatwia wyszukiwanie nowych potencjalnych klientów i partnerów biznesowych w zakresie zaopatrzenia oraz dostawców. Dzięki SAP Ariba możliwe jest także uczestniczenie w procedurach przetargowych online.
SAP Ariba Business Network jest rozwiązaniem internetowym. W związku z tym potrzebne jest jedynie połączenie z Internetem oraz adres e-mail.
Aby móc korzystać z sieci, wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Należy pamiętać, że istnieją dwa różne typy kont: konto Standard i Enterprise. Wybór typu konta zależy od relacji biznesowych z B. Braun oraz firm, z którymi klient jest połączony za pośrednictwem SAP Ariba.
Będziemy kontynuować digitalizację zamówień. Naszym celem jest jak największa automatyzacja procesów, aby umożliwić wydajny, niewymagający dokumentacji papierowej i przyjazny dla środowiska sposób pracy.
SAP Ariba został wdrożony w Malezji, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Indiach, Włoszech, Chinach, na Węgrzech i w Portugalii.
Dalsze wdrożenia w innych krajach są jeszcze omawiane i zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie. W każdej chwili można powrócić na tę stronę, aby uzyskać aktualizacje dotyczące przyszłych wdrożeń SAP Ariba w Grupie B. Braun.
Przystąpienie do SAP Ariba Business Network zapewnia uczestnikom liczne korzyści, co zwiększa efektywność we wszystkich możliwych procesach.
Oprócz wspomnianych korzyści krótkoterminowych, takich jak digitalizacja, automatyzacja i większa przejrzystość, SAP Ariba zapewnia również szereg korzyści długoterminowych.
Źródło SAP Ariba
Więcej informacji znadziejsz w dokumencie SAP Ariba Business Network.
W przypadku korzystania z SAP Ariba Business Network w celu zawierania transakcji dotyczących zamówień, (PO) użytkownik może posiadać konto Enterprise lub Standard. Zależy to od relacji biznesowej. Tutaj wyszczególnione są różne funkcje tych dwóch typów kont.
Poniżej wskazujemy kilka materiałów, które zawierają dodatkowe informacje i ułatwiają wprowadzenie do systemu SAP Ariba Business Network.
W poniższej sekcji opisano proces dotyczący konta Standard i Enterprise. W zależności od wymaganego typu konta należy wykonać inne kroki.
Mimo, że konto Standardowe zapewnia ograniczoną funkcjonalność w porównaniu z kontem Enterprise, może być korzystniejsze dla użytkownika, który nie przekracza określonej liczby dokumentów w ciągu roku. Różnice między kontem standardowym a kontem przedsiębiorstwa - patrz powyżej.
Wraz z pierwszym zamówieniem otrzymasz link do rejestracji/ logowania w sieci SAP Ariba Business Network.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zarejestruj się i utwórz konto w SAP Ariba Business Network. W przeciwnym razie zaloguj się na swoje istniejące konto.
Po zakończeniu rejestracji możesz przystąpić do konfiguracji konta i akceptacji warunków ogólnych.
Po dokonaniu rejestracji lub zalogowaniu nastąpi automatyczne przekierowanie do aktualnego zamówienia. Możesz tutaj wysłać potwierdzenie zamówienia lub utworzyć powiadomienie o wysyłce w SAP Ariba Business Network.
Jeśli ze względu na rodzaj relacji biznesowej wymagane jest konto firmowe, aby przyłączyć się do Sieci, konieczne jest wykonanie następujących kroków.
Otrzymasz informacje o przejściu na SAP Ariba i kolejnych krokach. Po otrzymaniu tej wiadomości zostaniesz włączony do sieci SAP Ariba Business Network w ciągu najbliższych miesięcy.
W drugiej wiadomości e-mail otrzymasz link umożliwiający zapisanie się na spotkanie dostawców na żywo (wydarzenie informacyjne WebEx dla dostawców, podczas którego będziesz mógł zadawać pytania na żywo przez ok. 1 godzinę) lub link do nagrania wideo.
Po tygodniu otrzymasz link rejestracyjny z SAP Ariba, dzięki któremu krok po kroku przejdziesz przez proces rejestracji.
W ostatnim kroku SAP Ariba poprowadzi Cię przez proces konfiguracji konta.
Koszty SAP Ariba obejmują opłaty transakcyjne i subskrypcyjne. Opłaty subskrypcyjne to koszty stałe, które są określane na podstawie rocznego wolumenu dokumentów. Wliczane są do niego dokumenty, takie jak zamówienia i faktury. Zamówienia i powiadomienia o wysyłce nie mają wpływu na roczny wolumen dokumentów. Opłaty transakcyjne są ustalane na podstawie stałej stawki od rocznej wartości transakcji. Opłaty te są ograniczone do 17 300 EUR (20 000 USD) na roki jedną relację biznesową.
Roczna wartość dokumentu (w zakresie wszystkich relacji z klientami) | Subskrypcja | Opłaty roczne |
1 do 4 dokumentów lub < 43 250 EUR | Standard | 0 EUR |
5 do 24 dokumentów lub < 216 250 EUR | Brązowa | 45 EUR |
25 do 99 dokumentów i > 216 250 EUR | Srebrny | 670 EUR |
100 do 499 dokumentów i > 216 250 EUR | Złota | 2000 EUR |
500 lub więcej dokumentów i > 216 250 EUR | Platynowa | 4900 EUR |
Roczna wartość dokumentu (w zakresie wszystkich relacji z klientami) | Subskrypcja | Opłaty roczne |
1 do 4 dokumentów lub < 50 000 USD | Standard | 0 USD |
5 do 24 dokumentów lub < 250 000 USD | Brązowa | 50 USD |
25 do 99 dokumentów i > 250 000 USD | Srebrna | 750 USD |
100 do 499 dokumentów i > 250 000 USD | Złota | 2250 USD |
500 lub więcej dokumentów i > 250 000 USD | Platynowa | 5500 USD |
Aby uzyskać więcej informacji na temat bieżących opłat w różnych walutach, należy zapoznać się z informacjami udostępnionymi poniżej.
Przejście do SAP Ariba wiąże się ze zmianami w procesie składania zamówień. Szczegółowe informacje na temat przebiegu przyszłych transakcji przedstawiono na poniższym schemacie.
Infolinia pomocy technicznej Ariba Niemcy: 0800 101 1989
Strona internetowa Ariba Network
Model kosztów Ariba Network
Warunki korzystania z Ariba Network
Konto standardowe to bezpłatne konto w sieci SAP Ariba Business Network, które umożliwia użytkownikowi przetwarzanie zamówień ze swoim partnerem biznesowym za pośrednictwem interaktywnej poczty elektronicznej. Oznacza to, że dostawcy mogą uzyskać dostęp do SAP Ariba Business Network poprzez interaktywną pocztę elektroniczną, co umożliwia im bezpośrednie wysyłanie potwierdzeń zamówień w nieskomplikowany sposób.
Dzięki kontu standardowemu dostawcy mogą bezpłatnie korzystać z SAP Ariba niezależnie od wielkości transakcji. Zamówienie zostanie wysłane w interaktywnym e-mailu.
Konto firmowe pozostaje bezpłatne tak długo, jak długo spełniony będzie jeden z dwóch następujących warunków: Roczny wolumen transakcji musi wynosić poniżej 43 250 EUR (50 000 USD) i/lub łączna liczba dokumentów w ciągu roku musi być mniejsza niż 5. Obliczenie tych limitów opiera się na całkowitej liczbie dokumentów i rocznej wielkości transakcji we wszystkich relacjach biznesowych. Na przykład: Opłata abonamentowa w wysokości 45 EUR obejmuje roczny wolumen transakcji w wysokości 216 250 EUR (netto) lub maksymalnie 24 dokumenty rocznie. Dodatkowo pobierana będzie opłata transakcyjna w wysokości 0,155% rocznego wolumenu transakcji. Szczegółowe zestawienie opłat i kosztów znajduje się tutaj.
Zamówienia i faktury są traktowane jako dokumenty, natomiast potwierdzenia zamówień i wysyłek nie są brane pod uwagę w ogólnej liczbie dokumentów.
Nie. Gdy dostawca przekroczy limit bezpłatnego korzystania z systemu, opłata transakcyjna zostanie obliczona w oparciu o stawkę w wysokości 0,155% i roczny wolumen transakcji
Nie. Limity dotyczą wszystkich relacji biznesowych, jakie może mieć dostawca.
Nie. Zostaniesz przypisany do jednego rodzaju subskrypcji, która będzie dotyczyć wszystkich relacji biznesowych, jakie masz w Ariba.
· Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej SAP-Ariba.
Zostaniesz przeklasyfikowany do odpowiedniej subskrypcji w kolejnym roku (dokładnie w tym dniu, w którym Twoje konto stało się płatne).
Konto Standardowe zalecane jest dostawcom, którzy mają całkowitą liczbę dokumentów mniejszą niż 75 we wszystkich relacjach biznesowych w ciągu roku. W przypadku liczby dokumentów większej niż 75, zalecane jest konto Enterprise.
Jeśli nie przekazali Państwo jeszcze firmie B. Braun e-katalogu, prosimy o kontakt z osobą odpowiedzialną w firmie B. Braun.
Konto standardowe: Pełna integracja nie jest w tym przypadku możliwa.
Konto firmowe: Pełna integracja jest dostępna od "srebrnego" abonamentu. Dzięki pełnej integracji możesz przetwarzać wszystkie zamówienia za pośrednictwem własnego systemu.
W każdej chwili można zarejestrować się na konto firmowe.
Po zaktualizowaniu konta otrzymasz unikalny numer - Ariba Network Identification (ANID). Prosimy o przeslanie tego numeru ID na następujący adres e-mail: ARIBA@bbraun.com Po pomyślnym nawiązaniu połączenia z firmą w Ariba, B. Braun będzie widoczny w zakładce „Ustawieniach firmy” -> „Relacje z klientami”.
W celu wymiany dokumentów za pośrednictwem SAP Ariba Business Network konieczne jest połączenie z Grupą B. Braun w Sieci.
Jako użytkownik konta standardowego zostaniesz zintegrowany poprzez interaktywny mail, który otrzymasz wraz z pierwszym zamówieniem.
Użytkownicy kont Enterprise mogą skontaktować się bezpośrednio z działem wsparcia SAP Ariba. Szczegółowe informacje można znaleźć w dokumencie "Trading Relationship Request" (TRR).
Jeśli masz już konto w sieci Ariba, możesz po prostu dodać grupę B. Braun jako kolejnego klienta.
Użytkownicy kont standardowych i firmowych mogą określić, na jaki adres/adresy e-mail będą wysyłane powiadomienia o zamówieniach.
Użytkownicy konta standardowego nie mają dostępu do tej opcji.
Użytkownicy kont firmowych mogą przydzielać różnym pracownikom role z różnymi uprawnieniami.
Tworzenie profili jest przydatne do przypisywania pracownikom różnych ról. W ten sposób można zagwarantować, że prawa dostępu do określonych informacji, takich jak wrażliwe dane klientów, są ograniczone do określonych ról.
Użytkownicy Konta Standard nie mają dostępu do takiej funkcjonalności.
Użytkownicy Konta Enterprise muszą tylko raz zarejestrować się w sieci Ariba Network. Po rejestracji można tworzyć podjednostki, które mogą indywidualnie odbierać wstępnie zdefiniowane zamówienia.
Podczas rejestracji każdy partner biznesowy wprowadza swoje dane do SAP Ariba Business Network.
Grupa B. Braun ma dostęp do systemu Ariba, który działa głównie na serwerach w Europie. Minimalny czas przechowywania danych określony jest przez ustawodawcę niemieckiego i wynika z przepisów prawa regulujących długość przechowywania danych dotyczących zamówień, faktur i danych osobowych, które można sprawdzić tutaj.
Użytkownicy kont standardowych powinni kontaktować się z ARIBA@bbraun.com, a nie z osobą kontaktową z działu zakupów.
Użytkownicy kont Enterprise mogą skontaktować się z SAP Ariba bezpośrednio przez telefon. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zapoznaj się ze swoim wnioskiem o relację handlową (TRR).
Konto dostawcy może kwalifikować się do obniżenia kategorii, jeśli spełnione są następujące kryteria:
Jeśli wszystkie powyższe kryteria są spełnione, skontaktuj się z działem obsługi klienta SAP Ariba. Konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowej weryfikacji telefonicznej z administratorem konta. Po jej zakończeniu przekażemy wniosek do dalszej analizy w celu przeprowadzenia żądanego obniżenia kategorii konta z Enterprise do konta Standard.
Katalogi mogą być dostarczane w następujących formatach: BMECat, Excel i CIF (format specyficzny dla Ariba).
Grupa B. Braun sykorzystuje w klasyfikacji produktów eClass w wersji 10.0.1 oraz UNSPSC w wersji 20.
Katalogi to pliki tekstowe przechowywane w SAP Business Network lub na stronie internetowej Twojej organizacji, które opisują produkty i usługi oferowane przez organizację oraz ich ceny.
Dobre katalogi są niezbędne, aby uniknąć błędów podczas składania zamówień. Upewnij się, że treśćTwoich katalogów jest zwięzła, kompletna i dokładna, aby Twoi klienci mogli łatwo wybrać produkty lub usługi, które są dla nich odpowiednie.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje dotyczące tworzenia i przesyłania katalogów, skorzystaj z wsparcia Ariba.
Użytkownicy konta Standard mogą wysyłać potwierdzenia zamówień za pośrednictwem otrzymanej interaktywnej wiadomości e-mail.
Użytkownicy kont firmowych mogą wysyłać potwierdzenia bezpośrednio za pośrednictwem SAP Ariba Business Network. Zamówienie zostanie automatycznie przekształcone w potwierdzenie zamówienia.
Szczegółowe informacje na temat potwierdzania znajdują się tutaj.
Użytkownicy kont standardowych i firmowych mogą określić, na który adres/adresy e-mail będą wysyłane powiadomienia o zamówieniach.
Użytkownicy kont Standard oraz Enterprise mogą modyfikować określone informacje, takie jak ilość i cena. Po dokonaniu modyfikacji zamówienie musi zostać zatwierdzone przez dział zakupów firmy B. Braun. W przypadku większych zmian należy zwrócić się do właściwej osoby kontaktowej w dziale zaopatrzenia firmy B. Braun.
Nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytania? Odwiedź stronę Supplier Learning lub skontaktuj się z nami pod adresem ARIBA@bbraun.com.
Spersonalizowane konto sprawia, że korzystanie z Internetu jest łatwiejsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze.