You have successfully logged out.

Zwinne zarządzanie w zakresie badań i rozwoju

Współpraca zespołowa z klientem

Udana innowacja zaczyna się od użytkowników: badania i rozwój w dziedzinie technologii medycznych mogą przynieść realny postęp tylko wtedy, gdy są konsekwentnie ukierunkowane na potrzeby użytkowników — od personelu medycznego po pacjentów.

B. Braun pracuje nad innowacjami w technologii medycznej. Jednak to, jak one wyglądają, a przede wszystkim, jak do nich dochodzi, często staje się jasne dopiero w trakcie procesu. Właśnie tutaj korzyści przynosi zwinne zarządzanie. Oznacza to, że metoda jest tak otwarta i dynamiczna, że można wprowadzać zmiany w regularnych cyklach pracy. Skąd jednak biorą się pierwotne pomysły? Od profesjonalistów korzystających z produktów — naszych klientów.

Oczywiście, nowe rozwiązania również wymagają pomysłów, kreatywności i nieszablonowego myślenia. „Ale co, jeśli najlepsze produkty nie zostaną zaakceptowane przez klientów?” — mówi Thomas Beck, ekspert ds. rozwoju aplikacji w chirurgii małoinwazyjnej w B. Braun. Użytkownicy produktów Aesculap mają najwyższe wymagania. Chirurgia to często kwestia życia i śmierci. „O sukcesie operacji często decyduje ułamek milimetra” — wyjaśnia T. Beck. Każdy ruch musi być perfekcyjny, co oznacza, że każde urządzenie musi być w pełni kontrolowalne. „Prawdziwymi ekspertami są chirurdzy” — podkreśla. „Dlatego tak ważne jest, by ich słuchać, poważnie traktować ich wymagania i sugestie, a także obserwować ich podczas pracy.”

“Kiedy moja wiedza jako chirurga jest potrzebna do udoskonalenia urządzeń, odnoszę z tego wymierne korzyści – moje sugestie i wymagania są uwzględniane w procesie rozwoju produktu.”

Dr Katharina Feilhauer, starszy chirurg w dziedzinie chirurgii ogólnej, brzusznej i transplantacyjnej w Szpitalu w Stuttgarcie

“Moje doświadczenie w zawodzie pielęgniarki pozwala mi uważnie obserwować personel pielęgniarski podczas obsługi cewnika. Przekazałam tę wiedzę inżynierom. Rezultatem był produkt, oferujący klientom wymierne korzyści.”

Yie Miin Lee, pielęgniarka w B. Braun w Malezji
Międzynarowy zespół w małych grupach roboczych opracowuje plan wprowadzenia Nexadia® Next Generation. Międzynarowy zespół w małych grupach roboczych opracowuje plan wprowadzenia Nexadia® Next Generation.

“NEXADIA® Next Generation wykona wiele zadań za specjalistów dializ. Analizując potrzeby klientów, koncentrujemy się na opracowaniu rozwiązania precyzyjnie dopasowanego do tych potrzeb.”

Srinidhi Sudarsanam, główna projektantka UX w B. Braun w Melsungen

Obecnie dokumentacja dializ często prowadzona jest na papierze lub w arkuszach kalkulacyjnych. Dzięki NEXADIA® Next Generation można to zautomatyzować. „Zaskakującym skutkiem naszych ankiet było to, że każda zmiana technologiczna początkowo stanowi wyzwanie poznawcze dla klientów. Jednak wszyscy, z którymi rozmawialiśmy, stwierdzili, że cieszą się z tej złożoności – ponieważ ulga jest natychmiast odczuwalna” – powiedziała Tabea Schießl, inżynier ds. czynników ludzkich. NEXADIA® Next Generation przyniesie korzyści nie tylko personelowi obsługującemu urządzenia do dializ. Skorzystają na tym również pacjenci. „Kluczowym terminem jest medycyna predykcyjna” – wyjaśnia René Müller: „Urządzenia do dializ mogą gromadzić wiele niewykorzystanych obecnie danych. Na przykład, jak wydajność dializ i parametry medyczne pacjenta są ze sobą powiązane”. Pozwala to wyciągać nefrologom cenne wnioski. Aby było to możliwe, urządzenia do dializ muszą być podłączone do złożonej infrastruktury danych. Właśnie w tym celu międzynarodowe zespoły pracują w małych grupach na warsztatach w Melsungen. Mają jeszcze dobre sześć miesięcy, zanim system będzie gotowy do wprowadzenia na rynek. „Wciąż jest wiele do zrobienia” – mówi R. Müller. „Ale jako zespół jesteśmy zaangażowani i przekonani, że dostarczymy odpowiedni rezultat.”