You have successfully logged out.
Informacje dla dostawców
Wraz z firmą SAP Ariba udostępniamy platformę internetową do nabywania towarów i usług pośrednich (należy pamiętać, że poniższe sekcje zawierają informacje dotyczące wyłącznie Ariba Buying, a nie Ariba Invoicing czy Ariba Sourcing) .
SAP Ariba Business Network to platforma internetowa, która obejmuje szeroki zakres procesów zakupowych, takich jak pozyskiwanie, składanie zamówień, dokonywanie płatności i udostępnianie katalogów.
Jednocześnie SAP Ariba przejmuje funkcję cyfrowego rynku i łączy obecnie ponad 3,1 mln partnerów biznesowych. Funkcja ‘rynku’ (marketplace) upraszcza poszukiwanie nowych potencjalnych klientów i partnerów biznesowych dla działów zaopatrzenia, jak również dla dostawców. Dzięki SAP Ariba możliwe jest także uczestniczenie w procedurach przetargowych online.
SAP Ariba Business Network jest rozwiązaniem internetowym. Dlatego potrzebne jest jedynie połączenie internetowe oraz adres e-mail.
Aby móc korzystać z sieci, wymagana jest wcześniejsza rejestracja. Należy pamiętać, że istnieją dwa różne typy kont: konto Standard i Enterprise. Wybór typu konta zależy od relacji biznesowych z B. Braun oraz firm, z którymi klient jest połączony za pośrednictwem SAP Ariba.
Będziemy kontynuować digitalizację zamówień. Naszym celem jest jak największa automatyzacja procesów, aby umożliwić wydajny, niewymagający dokumentacji papierowej i przyjazny dla środowiska sposób pracy.
System SAP Ariba został wdrożony w Malezji, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Indiach, Włoszech, Chinach i na Węgrzech. Dalsze wdrożenia w innych krajach są nadal przedmiotem dyskusji i zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie. W każdej chwili można wrócić na tę stronę, aby uzyskać aktualne informacje na temat przyszłych wdrożeń SAP Ariba w Grupie B. Braun.
/
/
/
Więcej informacji znajdziesz w dokumencie SAP Ariba Business Network.
W przypadku korzystania z SAP Ariba Business Network w celu zawierania transakcji dotyczących zamówień, (PO) użytkownik może posiadać konto Enterprise lub Standard. Zależy to od relacji biznesowej. Różne funkcje tych dwóch typów kont są wyszczególnione tutaj.
Poniżej wskazujemy kilka materiałów, które zawierają dodatkowe informacje i ułatwiają wprowadzenie do pracy z systemem SAP Ariba Business Network.
W poniższej sekcji znaleźć można informacje na temat procesu dla kont Standard i Enterprise. W zależności od wymaganego typu konta należy wykonać inne kroki.
Wraz z pierwszym zamówieniem otrzymasz link do rejestracji/ logowania w sieci SAP Ariba Business Network.
/
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, zarejestruj się i utwórz konto w SAP Ariba Business Network. W przeciwnym razie zaloguj się na swoje istniejące konto.
/
Po zakończeniu rejestracji możesz przystąpić do konfiguracji konta i akceptacji warunków ogólnych.
/
Po rejestracji/ zalogowaniu się zostaniesz automatycznie przekierowany do swojego bieżącego zamówienia. Możesz tutaj wysłać potwierdzenie zamówienia lub utworzyć powiadomienie o wysyłce w SAP Ariba Business Network.
/
Otrzymasz informację o przejściu na system SAP Ariba ikolejnych krokach. Po otrzymaniu tego maila zostaniesz włączony do sieci SAP Ariba Business Network w ciągu kolejnych 4 miesięcy.
/
W drugim mailu otrzymasz link do zalogowania się na Summit Dostawców (odbywające się na żywo spotkanie informacyjne WebEx dla dostawców,, podczas którego będziesz mógł zadawać pytania na żywo) albo link do nagrania wideo.
/
Po kilku tygodniach otrzymasz link rejestracyjny z SAP Ariba, dzięki któremu krok po kroku przejdziesz przez proces rejestracji.
/
Na ostatnim etapie, SAP Ariba Business przeprowadzi cię przez proces konfigurowania twojego konta.
/
Na koszty związane z SAP Ariba składają się opłaty transakcyjne i subskrypcyjne. Opłaty subskrypcyjne to koszty stałe, które są określane na podstawie rocznego wolumenu dokumentów, do którego wliczane są m.in. zamówienia i faktury. Zamówienia i powiadomienia o wysyłce nie mają wpływu na roczny wolumen dokumentów. Opłaty transakcyjne są ustalane na podstawie stałej stawki od rocznej wartości transakcji. Opłaty te są ograniczone do 17 300 EUR na rok i jedną relację biznesową.
Naliczane co kwartał
* 0,35% wartości transakcji dla Ewidencji Usług (Service Entry Sheets) (nie dotyczy B. Braun)
/
Roczna wartość dokumentu (na wszystkie relacje z klientami) | Subskrypcja | Opłaty roczne |
1 do 4 dokumentów lub < 43 250 EUR | Standard | 0 EUR |
5 do 24 dokumentów lub < 216 250 EUR | Brązowa | 45 EUR |
25 do 99 dokumentów i > 216 250 EUR | Srebrny | 670 EUR |
100 do 499 dokumentów i > 216 250 EUR | Złota | 2000 EUR |
500 lub więcej dokumentów i > 216 250 EUR | Platynowa | 4900 EUR |
Roczna wartość dokumentu (w zakresie wszystkich relacji z klientami) | Subskrypcja | Opłaty roczne |
1 do 4 dokumentów lub < 50 000 USD | Standard | 0 USD |
5 do 24 dokumentów lub < 250 000 USD | Brązowa | 50 USD |
25 do 99 dokumentów i > 250 000 USD | Srebrna | 750 USD |
100 do 499 dokumentów i > 250 000 USD | Złota | 2250 USD |
500 lub więcej dokumentów i > 250 000 USD | Platynowa | 5500 USD |
Aby uzyskać więcej informacji na temat bieżących opłat w różnych walutach, należy zapoznać się z udostępnionymi poniżej informacjami.
Przejście na SAP Ariba wiąże się ze zmianami w procesie składania zamówień. Szczegółowe informacje na temat procesu przyszłych transakcji przedstawia poniższy schemat.
Konto Standardowe to bezpłatne konto w sieci SAP Ariba Business Network, które umożliwia użytkownikowi przetwarzanie zamówień ze swoim partnerem biznesowym za pośrednictwem interaktywnej poczty elektronicznej. Oznacza to, że dostawcy mogą uzyskać dostęp do SAP Ariba Business Network poprzez interaktywną pocztę elektroniczną, co umożliwia im bezpośrednie wysyłanie potwierdzeń zamówień w nieskomplikowany sposób.
Zamówienia i faktury są traktowane jako dokumenty, natomiast potwierdzenia zamówień i wysyłek nie są brane pod uwagę w ogólnej liczbie dokumentów.
Nie. Gdy dostawca przekroczy limit bezpłatnego korzystania z systemu, opłata transakcyjna zostanie obliczona w oparciu o stawkę w wysokości 0,155% i roczny wolumen transakcji.
Nie. Limity dotyczą wszystkich relacji biznesowych, jakie dostawca może posiadać.
Nie. Zostaniesz przypisany do jednego rodzaju subskrypcji, która będzie dotyczyć wszystkich relacji biznesowych, jakie masz w Ariba.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej SAP-Ariba.
Zostaniesz przeklasyfikowany do odpowiedniej subskrypcji w kolejnym roku (dokładnie w tym dniu, w którym Twoje konto stało się płatne).
Konto Standardowe zalecane jest dostawcom, którzy mają całkowitą liczbę dokumentów mniejszą niż 75 we wszystkich relacjach biznesowych w ciągu roku. W przypadku liczby dokumentów większej niż 75, zalecane jest konto Enterprise.
Jeśli nie przekazali Państwo jeszcze firmie B. Braun e-katalogu, prosimy o kontakt z osobą odpowiedzialną w firmie B. Braun.
Użytkownicy kont Standard i Enterprise mogą określić, na jaki adres/adresy e-mail będą wysyłane powiadomienia o zamówieniach.
Podczas rejestracji każdy partner biznesowy wprowadza swoje dane do SAP Ariba Business Network.
Grupa B. Braun ma dostęp do systemu Ariba, który działa głównie na serwerach w Europie. Minimalny czas przechowywania danych jest określony przez ustawodawcę niemieckiego i wynika z przepisów prawa regulujących długość przechowywania danych dotyczących zamówień, faktur i danych osobowych, które można sprawdzić tutaj.
Użytkowników Konta Standardowego prosimy o kontakt z ARIBA@bbraun.com - a nie z odpowiedzialną osobą kontaktową w dziale zakupów.
Użytkownicy Kont Enterprise mogą kontaktować się z SAP Ariba bezpośrednio przez telefon. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, należy zapoznać się z wnioskiem o relację handlową (TRR).
Konto dostawcy może kwalifikować się do obniżenia kategorii, jeśli spełnione są następujące kryteria:
Jeśli wszystkie wymienione powyżej kryteria są spełnione, należy skontaktować się z działem Wsparcia Klienta SAP Ariba. Konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowej weryfikacji telefonicznej z administratorem konta. Po jej zakończeniu przekażemy wniosek do dalszej analizy w celu przeprowadzenia żądanego obniżenia kategorii konta z Enterprise do konta Standard.
Katalogi mogą być dostarczane w następujących formatach: BMECat, Excel i CIF (format specyficzny dla Ariba).
Grupa B. Braun wykorzystuje do klasyfikacji produktów eClass w wersji 10.0.1 oraz UNSPSC w wersji 20.
Katalogi to pliki tekstowe przechowywane w SAP Business Network lub w witrynie internetowej organizacji, które opisują produkty i usługi oferowane przez organizację wraz z ich cenami.
Dobre katalogi są niezbędne, aby uniknąć błędów podczas składania zamówień. Upewnij się, że treść katalogów jest zwięzła, kompletna i dokładna, aby Twoi klienci mogli łatwo wybrać produkty lub usługi, które są dla nich odpowiednie.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje dotyczące tworzenia i przesyłania katalogów, skorzystaj z Ariba Support.
Szczegółowe informacje o sposobie potwierdzania zamówień znajdują się tutaj.
Użytkownicy Kont Standardowych i Enterprise mogą określić, na jaki adres/adresy mailowe będą wysyłane powiadomienia o zamówieniach.
Użytkownicy Kont standardowych oraz Kont Enterprise mogą modyfikować pewne informacje, takie jak ilość czy cena. Po wprowadzeniu zmian zamówienie musi zostać zatwierdzone przez dział zakupów firmy B. Braun. W przypadku większych modyfikacji należy skontaktować się z odpowiedzialną osobą kontaktową w dziale zakupów firmy B. Braun.
Nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytania? Odwiedź stronę Supplier Learning lub skontaktuj się z nami pod adresem ARIBA@bbraun.com.