You have successfully logged out.

Menedżer ds. opieki B. Braun

Nasz program zarządzania wypisami

Oferujemy kompleksową usługę zarządzania wypisami z Menedżerem ds. opieki B. Braun w celu efektywnego przenoszenia pacjentów ze szpitala do domu, w sposób umożliwiający zapewnianienie najlepszej możliwej opieki.

Jesteś osobą wykonującą zawód medyczny lub prowadzącym obrót wyrobami medycznymi?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oświadczam, że jestem osobą wykonującą zawód medyczny lub prowadzącym obrót wyrobami medycznymi. Mam świadomość, że treści zamieszczane na niniejszej stronie mogą zawierać między innymi wiadomości na temat wyrobów niebezpiecznych dla zdrowia i bezpieczeństwa pacjentów.

Jestem profesjonalistą z branży medycznej Jestem profesjonalistą z branży medycznej. Nie jestem profesjonalistą z branży medycznej Nie jestem profesjonalistą z branży medycznej.

Nasz proces wypisywania w dziesięciu krokach

Każdy proces wypisu jest indywidualny - musi być dostosowany do potrzeb zarówno klienta, jak i pacjenta. Dlatego poniższy proces stanowi jedynie przykład.

 

 

Krok 1: Rozpoczęcie procesu wypisywania

Po powiadomieniu przez szpital Menedżera ds. opieki, skontaktuje się on ze wszystkimi osobami zaangażowanymi w proces opieki (np. z lekarzami, personelem pielęgniarskim) i zbierze wszystkie niezbędne informacje, aby zapewnić płynny i bezproblemowy proces wypisu.

 

Krok 2: Określenie indywidualnych potrzeb

Podczas bezpośredniej rozmowy Menedżer ds. opieki ocenia indywidualne potrzeby i życzenia pacjenta (w razie konieczności prosi go o zgodę na przewiezienie do domu).

Otwarta komunikacja i edukacja pacjentów są niezbędne do zaplanowania skutecznego i terminowego wypisu. 

Krok 3: Planowanie i organizowanie terapii

Wspólnie z lekarzem prowadzącym i personelem pielęgniarskim Care Manager planuje niezbędną terapię. Następnie organizuje niezbędne zaopatrzenie i proces leczenia.

 

Krok 4: Koordynacja dostawy

Care Manager ściśle współpracuje z apteką, działem opieki domowej oraz dostawcą, aby koordynować dostawę wszystkich produktów do domu pacjenta, we właściwym czasie.

 

Krok 5: Zapewnienie wydajnego systemu logistycznego

Dobry system logistyczny gwarantuje szybką dostawę wszystkich potrzebnych produktów. Niezależnie od tego, co jest potrzebne, (np. pompa infuzyjna) Care Manager zajmie się dostawą.

 

Krok 6: Konstruktywny dialog

Aby zapewnić lepszą opiekę nad pacjentem, Care Manager omawia wszelkie dalsze procedury z personelem świadczącym opiekę domową, odpowiednią placówką lub krewnymi.

Udział pacjenta w planowaniu wypisu pomaga ograniczyć liczbę nieplanowanych ponownych przyjęć. ​

Krok 7: Care Manager szkoli personel pielęgniarski i krewnych

Menedżer ds. opieki przeszkoli personel pielęgniarski i/lub krewnych pacjenta w zakresie realizacji standardowych procedur operacyjnych oraz stosowania leków, opatrunków, pomp, cewników do żyły centralnej, sond i innych wyrobów medycznych.

 

Krok 8: Menedżer ds. opieki dokumentuje szkolenie

Wszystkie szkolenia dokumentowane są w formularzu. Kopie wydawane są wszystkim zainteresowanym osobom. Care Manager zapewnia personelowi pielęgniarskiemu opieki domowej specjalnie opracowane formularze, jeśli konieczne jest dokumentowawanie dalszej terapii.

 

Krok 9: Łatwy wypis dla pacjenta

Również pacjent może być pewien, że proces wypisu zostanie dobrze przeprowadzony. Care Manager zorganizował już wszystko, co niezbędne dla pacjenta.

Ustrukturyzowana strategia wypisu ze szpitala często poprawia wyniki zdrowotne pacjentów zarówno pod względem klinicznym, jak i społecznym. [1]

Krok 10: Bieżący proces opieki

Nasz Care Manager jest w bliskim kontakcie ze wszystkimi zaangażowanymi osobami przez cały okres wypisu i trwającego procesu leczenia. Care Manager regularnie odwiedza pacjenta i jego personel pielęgniarski, odpowiada na wszelkie pytania i potrafi poradzić sobie z nieoczekiwanymi przeszkodami.

[1] Yam CH, Wong EL, Cheung AW, Chan FW, Wong FY, Yeoh EK. Framework and components for effective discharge planning system: a Delphi methodology. BMC Health Serv Res. 2012 Nov 14;12:396. doi: 10.1186/1472-6963-12-396. PMID: 23151173; PMCID: PMC3508885.