You have successfully logged out.

Digitalizacja

Digitalizacja to nowa normalność

Cyfryzacja rozszerza się na wszystkie dziedziny życia. System opieki zdrowotnej nie jest wyjątkiem. Od pewnego czasu podmioty świadczące usługi zdrowotne i cała branża medyczna pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami.

To, co wygląda jak filmowy efekt specjalny, na sali operacyjnej może uratować życie: okulary 3D używane podczas zabiegu minimalnie inwazyjnego .

Zespół Digital Innovation w Aesculap China.

Cyfrowe szkolenie dla Avitum i Hospital Care.

3. Pokonywanie dystansu online: środowisko pracy

Wytwarzanie innowacyjnych i niezawodnych produktów, które chronią i poprawiają jakość życia pacjentów na całym świecie, wymaga współpracy wielu mechanizmów i wzajemnej koordynacji ekspertów. Do czasu wybuchu pandemii komunikacja wewnętrzna obejmowała komponenty analogowe i cyfrowe, składała się z elementów analogowych i cyfrowych: konferencji, rozmów telefonicznych, e-maili, baz danych i pogawędek w pokoju socjalnym.

Wiosną 2020 roku firma B. Braun błyskawicznie przeszła na tryb zdalny. Co robi przedsiębiorstwo, gdy nagle nie może nawiązać kontaktu praktycznie z nikim? Jak w takich warunkach szybko i skutecznie udostępniać informacje? Jak podejmowane są decyzje? I w jaki sposób osoby pracujące zdalnie mogą nadal czuć się przynależni?

To, jak wiele zmieniło się w ciągu zaledwie roku, szczególnie widać w obszarze, który przed pandemią w niewielkim stopniu angażował się w tematy takie jak praca zdalna czy wideokonferencje: produkcji. „Kiedy podjęto decyzję o przeniesieniu kierownictwa produkcji na pracę zdalną, nie byliśmy pewni, czy wszystko będzie dobrze”, powiedział Marc Riemenschneider, kierownik zakładu farmaceutycznego w Berlinie, produkującej szklane i plastikowe fiolki z takimi środkami anestezjologicznymi, jak propofol, niezbędny w czasie pandemii. Było to spowodowane tym, że produkcja większości produktów B. Braun jest skomplikowana i obejmuje setki etapów.

Zakład stanął przed podwójnym wyzwaniem. Konieczne było zwiększenie produkcji, aby sprostać gwałtownemu wzrostowi popytu, a jednocześnie nagłe zarządzanie nią zdalnie. „Wcześniej opracowaliśmy całą organizację produkcji, zwaną zarządzaniem halą produkcyjną, na osobistych spotkaniach na miejscu”, mówi Frederike Traulsen, która kieruje produkcją w zakładzie w Berlinie. „Całkowicie zdigitalizowaliśmy ten proces”. Zamiast wspólnie wyjaśniać problemy na białej tablicy w fabryce, spotykają się teraz za pośrednictwem wideokonferencji w aplikacji Microsoft Teams.

„Nasi pracownicy osobiście i proaktywnie kształtowali procesy, tak aby zdalne zarządzanie działało” - mówi Susanne Loge, która kieruje zapewnieniem jakości w berlińskiej placówce. „Kiedy już po kilku dniach wszystko zaczęło działać, pomyślałam: «Wow»”.

Dzięki rozszerszonej rzeczywistości klienci mogą być wspierani bardziej precyzyjnie niż kiedykolwiek wcześniej, bez konieczności osobistych spotkań.

Powiązane artykuły

Odkryj inne historie B. Braun