You have successfully logged out.

B. Braun Care Manager

Nasz program zarządzania wypisami

Oferujemy kompleksowe wsparcie B. Braun Care Managera oraz usługę zarządzania wypisami, w ramach której pacjenci są sprawnie przewożeni ze szpitala do domu, w celu dalszego świadczenia możliwie jak najlepszej opieki.

Jesteś osobą wykonującą zawód medyczny lub prowadzącym obrót wyrobami medycznymi?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, oświadczam, że jestem osobą wykonującą zawód medyczny lub prowadzącym obrót wyrobami medycznymi. Mam świadomość, że treści zamieszczane na niniejszej stronie mogą zawierać między innymi wiadomości na temat wyrobów niebezpiecznych dla zdrowia i bezpieczeństwa pacjentów.

Potwierdź Jestem profesjonalistą z branży medycznej. Anuluj Nie jestem profesjonalistą z branży medycznej.

Nasz proces wypisu w dziesięciu krokach

Każdy proces wypisu jest dostosowywany indywidualnie - musi być dopasowany zarówno do potrzeb klienta, jak i pacjenta. Niżej opisany proces jest zatem przykładowy.

 

 

Krok 1: Rozpoczęcie procesu wypisywania

Po powiadomieniu przez szpital Care Managera, skontaktuje się on ze wszystkimi osobami zaangażowanymi w proces opieki (np. z lekarzami, personelem pielęgniarskim) i zbierze wszelkie niezbędne informacje, aby zapewnić płynny i bezproblemowy proces wypisu.

 

Krok 2: Określenie indywidualnych potrzeb

Podczas bezpośredniej rozmowy Care Manager ocenia indywidualne potrzeby i życzenia pacjenta (w razie konieczności prosi go o zgodę na przewiezienie do domu).

Lekarz rozmawia z kobietą, siedzącą przy stole naprzeciwko niego.
Otwarta komunikacja i edukacja pacjentów są niezbędne do zaplanowania skutecznego i terminowego wypisu. 

Krok 3: Planowanie i organizowanie terapii

Wspólnie z lekarzem prowadzącym i personelem pielęgniarskim Care Manager opracowuje niezbędną terapię. Następnie organizuje potrzebne zaopatrzenie i przygotowuje proces leczenia.

Krok 4: Koordynacja dostawy

Care Manager ściśle współpracuje z apteką, działem opieki domowej oraz dostawcą, aby koordynować dostawę wszystkich produktów do domu pacjenta we właściwym czasie.

Krok 5: Zapewnienie wydajnego systemu logistycznego

Dobry system logistyczny gwarantuje szybką dostawę wszystkich potrzebnych produktów. Niezależnie od tego, co jest potrzebne (np. pompa infuzyjna), Care Manager zajmie się dostawą.

Krok 6: Konstruktywny dialog

Aby zapewnić lepszą opiekę nad pacjentem, Care Manager omawia wszelkie dalsze procedury z personelem świadczącym opiekę domową, odpowiednią placówką lub krewnymi.

Lekarz rozmawiający z pacjentem i pracownikiem służby zdrowia, stojącymi w recepcji.
Udział pacjenta w planowaniu wypisu pomaga ograniczyć liczbę nieplanowanych ponownych przyjęć. ​

Krok 7: Care Manager szkoli personel pielęgniarski i krewnych

Menedżer ds. opieki przeszkoli personel pielęgniarski i/lub krewnych pacjenta w zakresie realizacji standardowych procedur operacyjnych oraz stosowania leków, opatrunków, pomp, cewników dożylnych, sond i innych wyrobów medycznych.

Krok 8: Care Manager dokumentuje szkolenie

Wszystkie szkolenia dokumentowane są w formularzu. Kopie wydawane są wszystkim zainteresowanym osobom. Care Manager zapewnia personelowi pielęgniarskiemu specjalnie opracowane formularze, jeśli konieczne jest dokumentowawanie dalszej terapii.

Krok 9: Łatwy wypis dla pacjenta

Pacjent również może być pewien, że proces wypisu zostanie dobrze przeprowadzony. Care Manager zorganizował już wszystko, co niezbędne dla pacjenta.

Młoda kobieta pomaga kobiecie w średnim wieku wsiąść do samochodu, od strony pasażera.
Ustrukturyzowana strategia wypisu ze szpitala często poprawia wyniki zdrowotne pacjentów zarówno pod względem klinicznym, jak i społecznym. [1]

Krok 10: Bieżący proces opieki

Nasz Care Manager jest w bliskim kontakcie ze wszystkimi zaangażowanymi osobami przez cały okres wypisu i trwającego procesu leczenia. Care Manager regularnie odwiedza pacjenta i jego personel pielęgniarski, odpowiada na wszelkie pytania i potrafi poradzić sobie z nieoczekiwanymi przeszkodami.

Materiały źródłowe

  1. Yam CH, Wong EL, Cheung AW, Chan FW, Wong FY, Yeoh EK. Framework and components for effective discharge planning system: a Delphi methodology. BMC Health Serv Res. 2012 Nov 14;12:396. doi: 10.1186/1472-6963-12-396. PMID: 23151173; PMCID: PMC3508885.