Co zmieniło się w Twojej pracy od czasu wprowadzenia strategii B. Braun - the next decade?
W B. Braun Australia wprowadziliśmy wiele zmian w ramach strategii B. Braun - the next decade; wcześniej niektórzy klienci mogli zostać odwiedzeni przez kilku kierowników sprzedaży B. Braun z różnymi asortymentami produktów. Działo się tak, ponieważ wcześniej mieliśmy dwa oddzielne działy. Teraz udało nam się je połączyć, więc jesteśmy multifunkcyjnym zespołem z jednym dyrektorem sprzedaży, jedną wizją, jedną strategią i jednym celem. Dzięki temu proces sprzedaży jest bardziej płynny i przejrzysty - zarówno dla klienta, jak i dla przedstawicieli handlowych.
Jakie zmiany sprawiły Ci trudności?
Czasami miewaliśmy trudności, ponieważ nie wiedzieliśmy, co dokładnie zmieni się w wyniku strategii. Wiele pytań przychodziło na myśl: Czy moja praca jest nadal bezpieczna? Kim będzie mój przełożony? Czy będę lubić swoją nową rolę? Czy będę sprzedawać różne produkty?
Jaki wkład chciałabyś wnieść w strategię B. Braun - The Next Decade?
Dobra komunikacja w zespole jest kluczowa w tych okresach zmian. W przeciwnym razie występują turbulencje, które czasami prowadzą do tego, że ludzie tworzą własną wersję tego, co nadejdzie, co może powodować wiele zamieszania. Dlatego chciałabym zaoferować swoje doświadczenia innym oddziałom, które jeszcze nie rozpoczęły tego procesu transformacji, aby mogły przekonać się same. Zmiany są dobre. I można je kształtować.
Gdzie widzisz potrzebę dalszych zmian?
Pandemia COVID-19 znacząco zmieniła sposób naszej pracy. Przede wszystkim ucierpiał osobisty kontakt z klientami. Jednak w B. Braun Australia mieliśmy dużo szczęścia, że nasze wyniki sprzedaży nie ucierpiały z powodu spadku liczby spotkań twarzą w twarz; klienci wydają się przeprowadzać własne badania i kontaktować się ze swoim przedstawicielem B. Braun, gdy jest to potrzebne, więc tak naprawdę potrzebują obsługi na miejscu tylko w przypadku nowych, technicznie skomplikowanych produktów. Musimy więc zastanowić się, jak najlepiej angażować klientów w przyszłości i rozwijać nasze zespoły sprzedaży cyfrowej. Dla pracowników, którzy przez lata uczyli się odczytywać mowę ciała i opracowywać strategie sprzedaży bezpośredniej, jest to szczególnie trudne wyzwanie. W przyszłości chciałbym zobaczyć więcej szkoleń online i wsparcia dla naszego zespołu sprzedaży.